duminică, 26 decembrie 2010

Elementary, my dear Watson!

       Unul dintre citatele mele preferate e "Viitor este deja aici, doar ca nu este distribuit in mod egal" si apartine lui William Gibson. Acum cateva luni il mentionam pe Watson intr-o povestioara bazata pe tehnologia existenta in prezent si revin astazi asupra lui. De ce este atat de important? Pana acum softurile  raspundeau la comenzi vocale dar nu puteau sa comunice cu noi, sa inteleaga "substratul" si exact asta incearca si reusesc cei de la IBM cu Watson. 
      Abia astept ca in cativa ani sa am un robotel (eu o sa-l numesc Charlie) care, avand in spate toate informatiile despre orice a existat vreodata (tot ce s-a scris, tot ce s-a inventat, tot ce s-a spus, pe scurt intreaga memorie umana) sa poata sa imi raspunda la intrebari, putand sa inteleaga stangaciile din intrebare, sa faca tot felul de corelatii intre informatiile pe care i le dau pentru a putea sa imi ofere raspunsul dorit. Nu doar atat. Va simplifica comunicarea dintre noi si tehnologia care ne inconjoara. De ce nu functioneaza televizorul? De ce nu pot instala softul X? O intrebare simpla care va primi un raspuns simplu.
One thing's for sure : Google o sa dea faliment :)!
V-ati imprieteni cu un Watson?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bookconsumer