joi, 4 noiembrie 2010

Manageri si mentori

Cartea al carui titlu original este MANAGERS AS MENTORS - Building Partnerships for Learning il are ca autor pe Chip R. Bell. Iar acum incep nemultumirile...De obicei cartile de la Curtea Veche sunt foarte placute, dar aceasta m-a indepartat din mai multe puncte de vedere. Trecand peste coperta total neatractiva, am cautat sa inteleg continutul si sa las "ambalajul" deoparte, dar inainte sa fac acest lucru, a trebuit sa trec si peste calitatea foii si a impartirii cartii care pur si simplu nu mi s-a parut inspirata. Acum ce scrie in carte...50% este adevarat si reguli pe care ar trebui sa le stim cu totii, foarte bune si aplicabile si 50% am impresia ca e o invalmaseala fara rost, fara continuitate. Exemplele pe care le da autorul se situeaza tot la 50% bune-rele, neironizand comparatiile cu pisica care n-a mancat puiul de pasare sau cu mulsul laptelui de la vaca...care mi se par iar neinspirate si care-l fac pe cititor sa se intrebe daca autorul chiar il considera cu un nivel intelectual foarte scazut. Alternantele acestea de stiluri si tehnici care se cam contrazic unele pe altele, cum ar fi folosirea unei critici si a unei aprecieri in aceeasi fraza, m-au facut sa-mi dau seama din ce motiv exista atunci cand am citit pagina de multumiri de la sfarsitul cartii si am aflat ca in spatele lucrarii se afla de fapt patru echipe, care dupa parerea mea, mi se par multe avand in vedere ca sunt 232 de pagini cu o prefata fara sfarsit si blankuri mari intre capitole. Cartea este din 2008, editie revazuta si adaugita, dar degeaba pentru ca se simte de departe aerul de vechi (ma refer la mentalitate si la tehnici). M-a debusolat si pe mine totul si de abia asteptam s-o termin sa scap de ea, desi parti bune are, chiar are, dar umbrite de restul... Poate le scoate cineva de acolo, le adapteaza la vremurile in care traim si da niste exemple cu adevarat interesante, le face mai atractive. Who knows...

P.S.: Gasiti in ea si fereastra lui Johari -pentru cei care sunt la masterul GISC si stiu ca ne-a predat-o dl prof Enache la "Managementul resurselor umane".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bookconsumer