marți, 15 decembrie 2009

Informati ca sa fiti informati!

Cred ca nu putini dintre voi ati observat ca atunci cand cautati o informatie ce nu este comuna, nu prea gasiti detalii pe Internet, mai ales in limba romana. De ce se intampla acest lucru? Deoarece noi nu avem inca o cultura a informarii, cum au americanii sa spunem. De aceea, e bine ca odata ce dati peste un lucru interesant sau ceva care nu v-a placut, postati pe siteuri, faceti-va blog, actionati! Sa spunem ca ati fost in concediu la o pensiune si managerul de acolo nu a avut bun simt si nici nu v-a indeplinit cerintele. Urmatorul pas-cautati siteuri de turism cu pareri despre pensiuni, postati-va parerea si uite asa se face marketing negativ on-line, ca sa stie si altii si sa nu se duca. Sau dimpotriva, v-a placut atat de mult o carte, un film, incat simtiti nevoia impartasirii - faceti acest lucru, luati actiune! Cateva tendinte spre o astfel de afirmare exista. De exemplu pe site-ul http://www.desprefirme.com/ , gasiti detalii despre firme (salarii, interviu, mediu de lucru etc.), avantaje si dezavantaje, mie mi-a fost de folos de multe ori. O alta initiativa prinde contur - grupurile de pe yahoo (si Cristina a incercat in facultate, dar nu a prins ideea printre colegi). Dar, in ASE, la marketing, a prins foarte bine, ne punem pe grup cursuri, pareri despre examene, informatii noi, practic facem exchange de idei si de experienta (nu ca la Litere, unde am cerut niste cursuri unei colege si mi-a zis ca nu mi le da pentru ca am note la fel de mari ca ea). Multi nu iau initiativa de a face ceva, de exemplu, crearea unui blog, deoarece nu au cunostinte sau li se pare greu de realizat. Nu e asa, trebuie sa ai minimum de cunostinte in design, care apropo, regulile acestuia se gasesc oriunde pe net, si putin curaj. Tocmai ce am realizat un eseu despre design la marketing si doamna profesoara m-a intrebat daca lucrez in domeniu, deoarece eseul era foarte bun. Sincer, m-a incantat si mi-am adus aminte cum am inceput sa gust articolele despre "usability of sites", cand ma informam pentru licenta. Informarea nu mai trebuie sa fie greu accesibila, trebuie sa daramam bariere si sa impartasim si altora ceea ce stim noi, mai ales cu new media, ce ne permite sa postam imediat un articol sau un comentariu, nu ca la reviste sau carti, care atunci cand apar pe piata, informatie e deja veche.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bookconsumer