luni, 19 martie 2012

Cartea - dusmanul nostru

M-am trezit ca deschid TV-ul de dimineata (fenomen rar) si am fost placut suprinsa sa vad pe TVR o emisiune numita "Cartea, dusmanul nostru", unde l-am vazut si pe fostul meu profesor de la Litere - prof. dr. Ion Stoica, vorbind despre cenzura, etapele ei in vremea comunismului si pe domnul Bogdan Teodorescu, care vorbea despre importanta educatiei si a lecturii pentru orice popor. Printre spusele celor doi erau introduse si pasaje de stenograme de la o intalnire a lui Ceausescu cu scriiitorii, la Neptun, care odata auzite, te fac sa realizezi absurditatea afirmatiilor facute in timpul acelor sedinte. Daca aveti ocazia, poate prindeti reluarea. Mi-a placut cum s-a incheiat emisiunea:

Bogdan Teodorescu: "Nu pot sa-mi imaginez cum arata o casa fara carti"
Reporter: "Si totusi sunt atatea case fara carti..."
Bogdan Teodorescu: "Norocul meu ca nu traiesc in ele."

Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bookconsumer