marți, 8 noiembrie 2011

Sacrificiul din miezul iernii

Autor: Mons Kallentoft
Pagini: 416
Editura: Trei
An aparitie: 2011

Fiind prima carte de acest gen pe care o citesc, nu pot sa fac niste aprecieri corecte. Recunosc ca nu m-am atins de romane politiste pentru ca mi se par comerciale si scrise dupa aceeasi reteta. Probabil ca nici acum n-as fi citit, daca n-as fi primit cadou aceasta carte...dar deh ..sotul meu este mereu plin de surprize. In ciuda ideilor preconcepute pe care le aveam, mi-a placut cartea - pasajele reci descrise m-au facut sa ma simt in elementul meu. Ceea ce m-a enervat a fost sfarsitul si ca incearcam sa gasesc in cuvintele celui mort, care "pluteste prin carte", ceva care sa-mi dea indicii despre criminal. Nu am gasit si de abia acum aflu, citind aceasta recenzie, ca nu era acesta scopul. Cartea m-a facut sa-mi pun intrebari cu privire la filosofia de viata a suedezilor - am o prietena care a petrecut un semestru in Suedia, dar a tinut-o numai in petreceri, spunandu-mi cat sunt de ospitalieri si deschisi si mai ales familisti - se casatoresc devreme, de pe la 20 de ani. Oricum , cu toata simplitatea lui, m-a facut sa fiu curioasa si sa-l citesc foarte repede, asa ca nu incercati sa scapati de carte daca va pica in mana, cititi primele 20 de pagini si vedeti daca "va prinde".


Un comentariu:

Bookconsumer